Training voor de 4-daagse

Het is een goed idee om u te laten keuren voordat u met trainen begint. Dit kan door uw huisarts. Of het Sport Medisch Adviescentrum bij u in de buurt.

\
Wanneer Hoeveel
(maand)(week)4x30 km 4x40 km4x50 km
Februari1e week10 km10 km10 km
Februari3e week15 km15 km15 km
Maart1e week20 km20 km20 km
Maart3e week20 km25 km25 km
April1e week25 km35 km40 km
April3e week25 km40 km50 km
April4e week30 km30 km40 km
Mei1e week30 km40 km50 km
Mei3e week2x 20 km (2 dgn.)2x 30 km (2 dgn.)2x 40 km (2 dgn.)
Juni1e week35 km45 km60 km
Juni3e week2x 30 km (2 dgn.)2x 40 km (2 dgn.)2x 50 km (2 dgn.)
Juli1e week25 km30 km35 km

Mocht u later dan februari met trainen beginnen, zorg dan dat u totaal tóch aan minimaal 400 km komt, waaronder minstens één tweedaagse.

In het Landelijk Wandel Programma vindt u alle wandeltochten die in Nederland worden georganiseerd. Deze tochten kunt u gebruiken om aan uw training te voldoen. Ook andere trainingen zoals fietsen en zwemmen kunnen bijdragen aan de juiste conditie.